Potřebujete posílit imunitu? Zaměřte se na svůj mikrobiom.

POTŘEBUJETE POSÍLIT IMUNITU? ZAMĚŘTE SE NA STŘEVNÍ MIKROBIOM

Byli jste vy nebo vaše děti v zimě často nemocní? Říkali jste si, že takhle to dál nejde, že musíte tu imunitu posílit?

Určitě jste už slyšeli o tom, že řídící centrum imunitního systému sídlí ve střevech. Střevní mikrobiom, tedy bakterie, kvasinky, houby a viry, hraje zásadní roli v našem zdraví, duševní pohodě i tělesné hmotnosti.

Naše střevo je domovem více než 100 bilionů bakterií, které najdeme v celém zažívacím traktu, ale nejvíc jich žije v tlustém střevě. Jsou to stovky druhů bakterií – žádoucích, i nežádoucích.

Je-li střevní mikrobiom v rovnováze, pak je všechno tak, jak má být.

Nemoci vznikají, když dochází k přemnožení nežádoucích organismů a k narušení rovnováhy. Kvalita a složení mikrobiomu hraje důležitou roli nejen při běžných nemocech (rýmy, chřipky), ale i při vzniku (snad) všech chronických chorob, jako je rakovina, cukrovka, alergie, astma, autismus, zánětlivá onemocnění střeva, ale i deprese a další psychické poruchy.

Obyvatelé našich střev se v nás vyvíjeli celá tisíciletí. Náš životní styl se ale za posledních několik desítek let zásadně změnil. A se změnou životního stylu se mění i náš mikrobiom.

Zdravé stravování pro děti

CO MÁ NA NÁŠ STŘEVNÍ MIKROBIOM NEGATIVNÍ VLIV?

  • Nezdravá strava (průmyslově zpracované, vysokokalorické potraviny)
  • Antibiotika a některé léky
  • Chemické látky (herbicidy, pesticidy)
  • Přemíra čistoty (sterilizované domovy antibakteriálními čistícími prostředky)
  • Stres
  • Kouření
  • Císařské řezy a nekojení

CO MŮŽETE UDĚLAT PRO SVŮJ ZDRAVĚJŠÍ MIKROBIOM A JAK POSÍLIT IMUNITU?

  • Jezte kvalitní čerstvé základní potraviny (nejlépe z ekologického zemědělství a volných chovů).
  • Jezte potraviny, které obsahují probiotika (prospěšné bakterie, které potlačují růst a množení nepřátelských bakterií a mají příznivý vliv na imunitu) – kvašené potraviny (pickles, kimči, kysané zelí), kvašené mléčné výrobky (podmáslí, kefír, bílý jogurt, zakysaná smetana), luštěninyfermentované obiloviny.
  • Jezte potraviny (prebiotika), kterými se prospěšné bakterie živí“ a můžou tak růst a množit se. Hlavním prebiotikem je vláknina, která se nachází v zelenině, ovoci, luštěninách, celozrnných obilovinách, ořešíchsemínkách.
  • Kůže je největší orgán a všechno, co na ní nanesete, vstřebá a následně se to dostane do těla. Proto používejte takovou kosmetiku, která vám neublíží (nejlépe bio).
  • Nesnažte se mít sterilní domov (jasně, uklizeno být musí) a běžné úklidové prostředky vyměňte za šetrnější varianty (soda, ocet, citron).
  • Pořiďte si domácího zvířecího mazlíčka, vydávejte se s dětmi na zvířecí farmy a dopřejte jim i sobě kontakt s přírodou.
  • A nezapomínejte dostatečně odpočívat, hýbat sepobývat na čerstvém vzduchu.

Zdraví a imunitu ovlivňuje kvalita střevního mikrobiomu. A kvalitu střevního mikrobiomu ovlivňuje náš životní styl.

Chcete jíst a žít zdravě, ale vždycky sklouznete do zajetých kolejí? Změnit své návyky je jednodušší, když máte někoho vedle sebe. Někoho, kdo ví, co prožíváte, umí vám poradit, pomůže najít řešení a podpoří vás. Zavolejte mi a zjistěte, jak vám můžu pomoct.

Líbil se vám článek? Lajkujte ho a sdílejte se svými přáteli. 🙂

Jsem specialistka na výživu a zdravý životní styl. K výživě mě přivedla touha po dítěti, které léta nepřicházelo. Až když jsem zjistila, jak zásadně to, co jíme a jak žijeme, ovlivňuje naše zdraví, začal se můj život ubírat vytouženým směrem. Dnes se výživě věnuju profesně. Předávám znalosti a ukazuju, jak zdravý životní styl začlenit do – někdy příliš rychlého – života a jak se o své tělo starat tak, aby dobře sloužilo nejen dneska a zítra, ale třeba i za 50 let. Díky svým zkušenostem se zaměřuju na maminky s dětmi a na ženy, které chtějí otěhotnět. Pomáhám i těm, kteří chtějí zhubnout nebo zlepšit zdraví.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.