8 TIPŮ, JAK SE ZDRAVĚ NAJÍST V RESTAURACI

Taky rádi jíte v restauraci? Náš 4letý syn a 2letá dcera návštěvy restaurací přímo zbožňují. Asi to mají po nás. Ale ať už s dětmi, nebo bez nich, jakmile jíme mimo domov, stejně vždycky řešíme, kde a co… Takže jestli jste na tom jako my, mám pro vás dnes několik tipů, jak se v restauraci zdravě najíst.

1. JEZTE V KVALITNÍ RESTAURACI

Pod pojmem kvalitní mám na mysli takovou restauraci, kde připravují poctivé jídločerstvých surovin. Žádné instantní přípravky! Určitě to tedy není podnik, ve kterém dostanete plný talíř „něčeho“ za minimální peníz. Tím neříkám, že tady musíte nechat měsíční výplatu. Věřím, že po odvysílání tolika dílů „Ano, šéfe“ si rozumíme. Při výběru vám, kromě vaší osobní zkušenosti nebo zkušenosti vašich přátel, dnes můžou pomoct i mobilní aplikace. Kdykoli vyrážíme do neznámého města, restauraci si vybíráme právě na základě doporučeníhodnocení zákazníků

2. VYBERTE SI PŘEDEM

S největší pravděpodobností si to vůbec neuvědomujete, ale v restauraci jsme pod určitým tlakem okolí. Studie ukazují, že jsme ovlivňováni výběrem jídla lidí kolem nás. Proto je lepší, když si vyhledáte restauraci na webu a vyberete si z jídelního lístku předem. Nebojte se nakombinovat jídlo ze 2 nebo 3 nabízených. V dobré restauraci vám vyjdou vstříc. Vy si tak poskládáte svůj talíř, který vám vyhovuje a odpovídá vašim zásadám. A pokud vás přátelé neustále vybízí k tomu, abyste si objednali čokoládový dort, protože si ho přece zasloužíte, použijte humor. Napište si poznámku do telefonu a pak ji ukažte: „Tady se píše, že dnes jsem bez dezertu!“ 

3. ZAČNĚTE ZELENINOVÝM SALÁTEM

Jednak se jí salát pomaleji, takže mozek už začne dostávat informaci o tom, že jíte. Zároveň obsahuje vlákninu, která vás zasytí. No a takový výběr má navíc i psychologický efekt. Když si vyberete za předkrm salát, pomůže vám to připomenout si vaše cíle (zdraví a hubnutí) a je větší pravděpodobnost, že u zdravého jídla zůstanete i při dalších chodech. 

4. NEPŘEDPOKLÁDEJTE, ŽE MENŠÍ VELIKOST JE LEPŠÍ

Většina restaurací nabízí normálnímenší porce. Nenechte se tím zmást. Prostě si objednejte normální porci, a až vám obsluha přinese talíř s jídlem, vyhodnoťte, jestli je to stejně velká porce, jakou jíte doma. Pokud ano, v pořádku. Jestli je větší, dejte hned stranou jídlo, které je navíc a které teď nebudete jíst. Když si ho necháte zabalit s sebou, můžete tím vyřešit svůj další oběd nebo večeři.

5. DEJTE SI STEAK

Steak ze zvířete, které se pase venku, je skvělá volba. Dopřejte si ho s kopcem grilované zeleninypochutnejte si na něm! Chybu neuděláte ani s grilovanou rybou.

6. VÍNO SI NALÉVEJTE SAMI

Pokud se tedy rozhodnete, že nezůstanete jen u pití vody. Protože když vám bude nalévat váš přítel nebo obsluha, určitě budou mnohem štědřejší a vaši sklenku naplní víc než dostatečně. A ještě jedna důležitá věc – volte raději červené. A proč? Protože červené víno obsahuje přírodní antioxidant resveratrol, který zpomaluje stárnutí, zvyšuje přítok krve do mozku a je zdravý pro srdce.

7. HŘEŠTE JEN JEDNOU

Pokud už musíte, vyberte si jen jednu „špatnost“. Je-li vaše restaurace proslulá svými zákusky, které jsou vyrobeny z cukru a tuku, dejte si jako předkrmhlavní jídlo něco s nízkým obsahem sacharidů, např. zmiňovanou grilovanou rybu a k tomu třeba dušenou zeleninu. A dezert si pak pořádně vychutnejteužijte

8. ROZDĚLTE SI TALÍŘ

Vyrazili jste na raut a nandáváte si své jídlo sami? V tom případě si rozdělte svůj talíř na čtvrtiny. Na první čtvrtinu si naservírujte maso, na druhou přílohu a zbylou polovinu zaplňte zeleninou.

A jaké fígle a vychytávky znáte vy? Napište mi o tom do komentářů nebo do emailu. Těším se, že se zase přiučím něco nového!

 Líbil se vám článek? Lajkujte ho a sdílejte se svými přáteli. 🙂

Jsem specialistka na výživu a zdravý životní styl. K výživě mě přivedla touha po dítěti, které léta nepřicházelo. Až když jsem zjistila, jak zásadně to, co jíme a jak žijeme, ovlivňuje naše zdraví, začal se můj život ubírat vytouženým směrem. Dnes se výživě věnuju profesně. Předávám znalosti a ukazuju, jak zdravý životní styl začlenit do – někdy příliš rychlého – života a jak se o své tělo starat tak, aby dobře sloužilo nejen dneska a zítra, ale třeba i za 50 let. Díky svým zkušenostem se zaměřuju na maminky s dětmi a na ženy, které chtějí otěhotnět. Pomáhám i těm, kteří chtějí zhubnout nebo zlepšit zdraví.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.