15 DŮVODŮ, PROČ SE HÝBAT

Právě jsem se vrátila z Plešivce. Vyšlápla jsem si svých 6,5 km s převýšením 270 m. Původně se mi strašně nechtělo, ale zároveň jsem věděla, že když to dám, budu se cítit skvěle a spokojeně. Protože při pohybu se přece vyplavují ony známé endorfiny, které způsobují dobrou náladu.

Ráno jsem se probudila do svého líného já. Večer jsem potřebovala dodělat nějakou práci a šla spát až v 0.30. V noci mě vzbudila Kristýnka na čůrání a ráno děti vstávaly v 7.15. Celé dopoledne jsem zívala a nejraději bych si lehla na gauč a zdřímla si. Naštěstí mé statečnější já mi říkalo, ať se seberu a dám si trochu do těla. A protože můj muž šel po obědě odpočívat s dětmi, nic mi doopravdy nebránilo. Nejtěžší bylo přinutit se a začít se oblékat. Ale jakmile jsem to udělala a vyrazila, okamžitě se dostavila radost a dobrý pocit.🙂

A proč to všechno píšu? Protože vás chci motivovat. Chci, abyste věděli, že je naprosto normální, že se vám někdy nechce. Že se cítíte líní. A že jediné, co byste dělali rádi, je nicnedělání. Jenže to vám nepomůže, energii nedodá. Ani náladu vám to nezlepší. Po takovém nicnedělání se budete i nadále cítit unavení a rozlámaní.

A co kromě endorfinů, dobré nálady a energie pohyb dokáže?

  • Buduje svaly. A svalnaté tělo vypadá lépe a mladistvěji. Mimoto svaly spalují energii, i když odpočíváte.
  • Zrychluje metabolismus a prodlužuje život. A to díky vyššímu množství a lepšímu fungování mitochondrií, takových malých lidských elektráren.
  • Vyrovnává a snižuje hladinu krevního cukru a buňky se stávají citlivější na inzulín – obojí je důležité pro prevenci diabetu a prediabetu.
  • Předchází srdečním onemocněním a zlepšuje fungování srdce – vaše srdce bude díky pohybu výkonnější. Navíc snižuje zvýšený krevní tlak i riziko jeho vzniku.
  • Plíce lépe využívají kyslík, což je velmi důležité pro prevenci stařecké záduchy nebo chronické obstrukční plicní nemoci.
  • Snižuje hladinu triglyceridůLDL (špatného) cholesteroluzvyšuje hladinu HDL (dobrého cholesterolu).
  • Zlepšuje kvalitu kostí – je to skvělá prevence osteoporózy.
  • Snižuje hladinu stresu.
  • Zlepšuje soustředění, napomáhá spánku i trávení.
  • Pomáhá kontrolovat a regulovat chuť k jídlu.
  • Zlepšuje fungování mozku. Pohybem uděláte pro svůj mozek víc než luštěním rébusů nebo náročnou četbou. Pohyb zvyšuje počet nově vznikajících mozkových buněk v centru paměti. A i díky tomu se snižuje riziko vzniku Alzheimerovy nemoci.

Abyste měli jistotu, že se budete opravdu každý den hýbat, naplánujte si cvičení do diáře. Věřte mi, že když si to do toho diáře napíšete, budete s tím vnitřně počítat a šance, že si opravdu zacvičíte, bude mnohem vyšší.

A když se vám toho v jednom dni sejde tolik, že vám na cvičení prostě nezbude čas, hýbejte se po chvilkách. Choďte při telefonování, místo výtahu jděte po schodech, každou hodinu se protáhněte nebo udělejte pár dřepů. Cokoliv. Z výzkumů totiž vyplývá, že zacvičit si třikrát po deseti minutách má na naše zdraví podobný efekt jako 30 minut cvičení v kuse.

Naopak sedavý způsob života má na naše zdraví negativní vliv. Nicnedělání totiž způsobuje v těle zánět. Svaly i klouby potřebují pravidelně protahovat a posilovat. Při sezení dostává krční páteř, šlachy loktů a prstů „zabrat“. Nepřirozená poloha při sezení způsobuje bolesti zad, hlavy… I když se cítíte po práci unavení, jde spíš o únavu psychickou než fyzickou. Rozhodně je víc než vhodné se k pohybu přinutit.🙂

Podtrženo, sečteno – díky pohybu získáte lepší fyzické i mentální zdraví. Pohyb je totiž zázračný elixír. A navíc je ZADARMO. A čím víc se budete hýbat, tím víc celkově prospějete svému zdraví!

Tak hurá na to – držím Vám palce!🙂

Líbil se vám článek? Lajkujte ho a sdílejte se svými přáteli. 🙂

Jsem specialistka na výživu a zdravý životní styl. K výživě mě přivedla touha po dítěti, které léta nepřicházelo. Až když jsem zjistila, jak zásadně to, co jíme a jak žijeme, ovlivňuje naše zdraví, začal se můj život ubírat vytouženým směrem. Dnes se výživě věnuju profesně. Předávám znalosti a ukazuju, jak zdravý životní styl začlenit do – někdy příliš rychlého – života a jak se o své tělo starat tak, aby dobře sloužilo nejen dneska a zítra, ale třeba i za 50 let. Díky svým zkušenostem se zaměřuju na maminky s dětmi a na ženy, které chtějí otěhotnět. Pomáhám i těm, kteří chtějí zhubnout nebo zlepšit zdraví.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.